Κρατάς στα χέρια σου ένα νόμισμα. Το πετάς στον αέρα και περιμένεις να προσγειωθεί στο χέρι σου με μια από τις δυό του όψεις: κορώνα ή γράμματα. Όμως, όσο το νόμισμα βρίσκεται στον αέρα, πριν αφήσεις την τύχη να καθορίσει το αποτέλεσμα, εσύ μέσα σου έχεις πάρει την απόφαση, έχεις διαλέξει ποια από τις δυο πλευρές θέλεις...

Αυτό το blog το διαχειρίζονται δύο άτομα διαφορετικά μεταξύ τους: η Μαρία και η Μίνα. Η Μαρία διαλέγει κορώνα, η Μίνα γράμματα. Και αυτό το blog είναι μια οντότητα που δημιουργείται από τη συνένωση των δύο όψεων του ίδιου νομίσματος, του πιο ανεκτίμητου νομίσματος, της ζωής.

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011

Ο Έλληνας που έλυσε το γρίφο του Νας


Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που είναι απλά αυτό που λέμε "αστεράτοι". Ο όρος "αστεράτος" έχει δύο έννοιες. Αστεράτος είναι ένας σταρ, αλλά και κάποιος που έχει άστρο. Εγώ θα επικεντρωθώ στο δεύτερο κομμάτι και θα συμπληρώσω, πως κάποιος που έχει άστρο, που έχει δηλαδή ένα ιδιαίτερο ταλέντο και μέσω αυτού κάποτε ξεχωρίζει, είναι αυτόματα πολύ πιο σταρ και από τους σταρ...

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι ένας τέτοιος άνθρωπος. Μάλλον, όμως δεν έχετε ξανακούσει το όνομά του, αν και είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά της εποχής μας! Πάντως, μην ανησυχείτε, είναι απολύτως λογικό στην κοινωνία που ζούμε να μην γνωρίζετε τους αξιόλογους ανθρώπους, αλλά να παίρνετε καθημερινά overdose από ξανθιά σαχλοκούδουνα που χορεύουν σαν αρκούδια... 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Who is who 

Ο Κωνσταντινος Δασκαλάκης είναι επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Πληροφορικής του M.I.T. Μάλιστα, είναι ένας από τους τρεις συνεργάτες που κατάφεραν να λύσουν το γρίφο του νομπελίστα μαθηματικού Τζον Νας, στο πεδίο της θεωρίας των παιγνίων...

Οι γονείς του είναι καθηγητές του δημοσίου, και όχι δεν είχε κανένα μεγάλο μέσο που τον οδήγησε προ των θυρών του Μ.Ι.Τ., ούτε έκλεψε με συνομωσία και ραδιουργίες τη θέση από τον προηγούμενο επίκουρο καθηγητή. Ο Κ. Δασκαλάκης είναι αυτοδημιούργητος και απέκτησε παγκόσμια φήμη για τα επιτεύγματά του, ήδη από τα 28 του. Τα επιτεύγματα αυτά, δεν είναι προϊόν τυχαίων παραγόντων, αλλά ταλέντου και, φυσικά, σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης. 

Ολοκλήρωσε με άριστα τις σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Έπειτα, οδηγήθηκε στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ για μεταπτυχιακό και διδακτορικό. Εκεί, στα πλαίσια της διδακτορικής του διατριβής, υπήρξε μέλος της ομάδας που αργότερα θα έλυνε το γρίφο του Νας. Οι δύο συνεργάτες του ήταν ο Χρίστος Παπαδημητρίου και ο Πολ Γκόλντμπεργκ. 

Η επίλυση του γρίφου του Νας στα 28 του χρόνια τον έκανε περιζήτητο. Η Microsoft του προσέφερε αμέσως μια θέση εργασίας στη Silicon Valley, την οποία και δέχτηκε. Την αμέσως επόμενη χρονιά, όμως, προτίμησε "το ζωντανό περιβάλλον ενός Πανεπιστημίου" και ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγητής στο M.I.T. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O K. Δασκαλάκης είναι ένας επιτυχημένος άνθρωπος. Τι σημαίνει επιτυχημένος σύμφωνα με τον ίδιο; "Υπάρχει μια κακή χρήση του όρου επιτυχημένος. Επιτυχημένος σήμερα είναι αυτός που έχει πολλά χρήματα, που είναι διάσημος, που βγαίνει στην τηλεόραση συχνά. Για μένα επιτυχημένος είναι αυτός που έχει επιμονή, σκοπούς, αξίες".

Αξίζει να σημειωθεί, πως ο αναφερόμενος είναι απόφοιτος ελληνικού Πανεπιστημίου. Αυτό αποτελεί ακόμη μια απόδειξη πως το ελληνικό Πανεπιστήμιο παρέχει επαρκείς γνώσεις, ώστε να μπορέσει να σταθεί κάποιος στο εξωτερικό, που τόσο μεγαλοποιούμε. Το Πανεπιστήμιο δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι ιδιωτικό για να βγάζει εφυείς ανθρώπους, όπως τον Δασκαλάκη. Αρκεί το Πανεπιστήμιο να λειτουργεί ορθά, να υπάρχει φροντίδα εκ μέρους του κράτους, αλλά και των φοιτητών για αυτό. Στην Ελλάδα διαθέτουμε ακόμη σπάνια, για τα διεθνή δεδομένα, αγαθά: δωρεάν Πανεπιστήμιο, δωρεάν ανώτατη γνώση, δωρεάν βιβλία. Όμως, οι ίδιοι οι φοιτητές δε φαίνεται να νοιάζονται για αυτά και η πολιτική ηγεσία του τόπου, όχι απλά δεν προσπαθεί για ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο, αλλά αντιθέτως το υπονομεύει και με πλάγια μέσα προσπαθεί να περάσει στη συνείδηση του λαού την ιδιωτικοποίηση. 

Πέρα από αυτά, το παράδειγμα του Δασκαλάκη αποδεικνύει πως δεν υπάρχουν εκ φύσεως διάνοιες, αλλά πως κάποιος πρέπει να εργαστεί σκληρά, να καλλιεργήσει τις κλίσεις και τα ταλέντα του για να ξεχωρίσει, για να επιτύχει. Όταν κανείς διαθέτει ποιότητα, τότε δεν έχει ανάγκη κανένα μεγάλο μέσον για να τον "σπρώξει". 

Τέλος, ο Δασκαλάκης είναι ένα ακόμη από τα άξια τέκνα που η μαμά πατρίδα εξόρισε, γιατί δε μπορεί να τα θρέψει. Η Ελλάδα για ακόμη μια φορά απογοητεύει τα παιδιά της. 

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω, πως για λόγους, τους οποίους διάσπαρτα στο κείμενό μου προανέφερα, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης πρέπει να αποτελεί ένα πρότυπο των καιρών μας. Πρότυπα δεν είναι "αυτοί που έχουν χρήματα, που είναι διάσημοι ή βγαίνουν στην τηλεόραση συχνά". Πρότυπα είναι αυτοί που μπορούν να εμπνεύσουν, που με την παρουσία τους και τις πράξεις τους κάνουν αυτόν τον κόσμο λίγο πιο όμορφο, λίγο πιο υπέροχο. 


  • Διαβάστε τη συνέντευξη του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη από το Μάκη Προβατά, με τίτλο "What a beautiful mind!", στο ΒΗΜagazino της Κυριακής 20 Νοεμβρίου 2011, στη σελίδα 27.
  • Δείτε το βίντεο της συνέντευξης του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη στον Γρηγόρη Αρναούτογλου:


 Επιμέλεια: Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...