Κρατάς στα χέρια σου ένα νόμισμα. Το πετάς στον αέρα και περιμένεις να προσγειωθεί στο χέρι σου με μια από τις δυό του όψεις: κορώνα ή γράμματα. Όμως, όσο το νόμισμα βρίσκεται στον αέρα, πριν αφήσεις την τύχη να καθορίσει το αποτέλεσμα, εσύ μέσα σου έχεις πάρει την απόφαση, έχεις διαλέξει ποια από τις δυο πλευρές θέλεις...

Αυτό το blog το διαχειρίζονται δύο άτομα διαφορετικά μεταξύ τους: η Μαρία και η Μίνα. Η Μαρία διαλέγει κορώνα, η Μίνα γράμματα. Και αυτό το blog είναι μια οντότητα που δημιουργείται από τη συνένωση των δύο όψεων του ίδιου νομίσματος, του πιο ανεκτίμητου νομίσματος, της ζωής.

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Το σπήλαιο του "Κουτ(ι)ού"

Το σπήλαιο του "Κουτ(ι)ού"
Αν και πολλοί βλέπουν "τρεις κόσμους" και άλλοι "τέσσερις", νομίζω πως πλέον είναι πρόβλημα αν κάποιος δεν μπορεί να διακρίνει τον ένα -και μοναδικό ίσως- κόσμο στον οποίο ζούμε και αναπνέουμε -αν και αυτό στο τέλος σε λιτότητα θα μας το θέσουν...
Για να μην παρεκκλίνω, όμως, σας καλωσορίζω στον "κόσμο του Κουτιού" (και δεν εννοώ ολοκαίνουργιο, αντίθετα η ιδέα πίσω από αυτό είναι πολύ παλιά).
Εδώ, λοιπόν, είναι πολύ εύκολο να ζήσεις (και καλά).

Δεν χρειάζεται να σκέφτεσαι για το τι θα κάνεις ή τι χρειάζεσαι. Τα κάνει όλα για 'σένα το μαύρο Κουτί που έχεις στο σαλόνι σου ή στο δωμάτιό σου (ακόμα και το που θα το έχεις άλλοι το σκέφτηκαν για 'σένα).
Και αν χρειαστείς να φας ούτε και αυτό θα το σκεφτείς, γιατί το Κουτί σου δείχνει πόσο τέλειος θα είσαι αν δεν φας...
Για τη χώρα σου, για όσα σου συμβαίνουν, για τα κοινά δεν πρέπει να σκεφτείς. Τα σκέφτεται και αυτά το Κουτί για 'σένα. Στα παρουσιάζει, όπως θα ήθελε να είναι (και εδώ που τα λέμε, όπως θα ήθελες και εσύ, γιατί τουλάχιστον ό,τι ψέμα και να σου πει, είναι καλύτερο από την πραγματικότητα, την οποία δεν γνωρίζεις).
Εσύ λατρεύεις το Κουτί σου, το φροντίζεις, στεναχωριέσαι όταν χαλάει, το λειτουργείς και είσαι χαρούμενος, καθώς "ξέρεις" ότι μπορείς να "ελέγξεις"ο φετίχ σου (τους) και την επιθυμία σου πάνω σ' αυτό.
Γιατί; Γιατί έχεις ένα άλλο μαύρο κουτάκι, ορθογώνιο, το τηλεκοντρόλ. Όμως, δεν ξέρεις ότι κατά βάθος του Κουτί σου λειτουργεί αφού το κλείσεις....
Είσαι δεσμώτης στο σπήλαιο της Τηλεόρασης. Και είσαι ευτυχισμένος έτσι, γιατί σε έκαναν να πιστέψεις ότι με το να είσαι δεσμώτης, είσαι ασφαλής. Και σου έμαθαν την ευτυχία από την ανάποδη.
Σύνεδεσαν στο μυαλό σου την ασφάλειά σου με την άγνοιά σου. Όσα λιγότερα ξέρεις τόσο πιο δύσκολα αντιδράς. Έτσι είσαι πιο ασφαλής απέναντι στην καταστολή του Κουτιού σου και όσων κρύβονται καλά πίσω από αυτό. Και την "ασφάλεια" που σου δίνουν στην ανταλλάσσουν με υποτέλεια.
Γαμάτο;

Aπ' την καλή...
"Θεέ μου, απόψε σου ζητάω κάτι που το θέλω πάρα πολύ. Θέλω να με κάνεις τηλεόραση! Θέλω να πάρω τη θέση της τηλεόρασης που είναι στο σπίτι μου. Να έχω το δικό μου χώρο. Να έχω την οικογένειά μου γύρω από εμένα. Να με παίρνουν στα σοβαρά όταν μιλώ. Θέλω να είμαι το κέντρο της προσοχής και να με ακούνε οι άλλοι χωρίς διακοπές ή ερωτήσεις. Θέλω να έχω την ίδια φροντίδα που έχει η τηλεόραση όταν δε λειτουργεί…
Όταν είμαι τηλεόραση, θα ’χω την παρέα του πατέρα μου όταν έρχεται σπίτι από τη δουλειά -ακόμα κι αν είναι κουρασμένος.
Και θέλω τη μαμά μου να με θέλει όταν είναι λυπημένη και στεναχωρημένη, αντί να με αγνοεί...
Θέλω τ’ αδέρφια μου να μαλώνουν για το ποιος θα περνάει ώρες μαζί μου. Θέλω να νιώθω ότι η οικογένειά μου αφήνει τα πάντα στην άκρη πότε πότε, μόνο και μόνο για να περάσει λίγο χρόνο με μένα.
Και τελευταίο, κάνε με έτσι ώστε να τους κάνω όλους ευτυχισμένους και χαρούμενους.
Θεέ μου δε ζητώ πολλά. Θέλω μόνο να γίνω σαν μια τηλεόραση!"



...και απ' την ανάποδη!
"Στα δελτία των 8 σου μιλάνε τα golden boys για τα προβλήματά σου.
Στα δελτία των 8 σου μιλάει το ΔΝΤ.
Τα κανάλια μιλάνε με μόνο στόχο να σου κλείσουν το στόμα.
Τα κανάλια φτιάχνουν τις νέες αλυσίδες σου.
Οσο θα λιγοστεύει το φαϊ τόσο τα κανάλια θα μας ταϊζουν φόβο, ρατσισμό και ψέμα.
Μας κοιμίζουν με τα κανάλια  για να κοιμούνται ήσυχοι. Το μόνο πράγμα που δεν θα σου στερήσουν ποτέ  είναι η τηλεόραση. Υπάρχει λόγος…
Δικτατορία χωρίς τανκς γίνεται. Χωρίς τηλεόραση όχι!
Στα κανάλια δεν θα δεις ποτέ αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να δεις
Στα δελτία των 8 μιλάνε οι πλούσιοι για τα προβλήματα των φτωχών…
Μας κοιμίζουν με τα κανάλια για να κοιμούνται ήσυχοι.
Απ’ τα κανάλια σε ενημερώνουν οι κλέφτες για τις κλοπές. 
Τα κανάλια δεν λένε αλλά κατασκευάζουν την αλήθεια.
Τα κανάλια λένε την αλήθεια μόνο κατά λάθος.
Όπου ακούς πολλά κανάλια αργεί να ξημερώσει.
Αν το είπε η τηλεόραση, μάλλον είναι ψέμα
Τα κανάλια σε «ενημερώνουν» για να είναι σίγουρα πως δεν θα ενημερωθείς.
Ο,τι αγγίζει η τηλεόραση γίνεται ψέμα.
Ποτέ δεν υπήρξε τόση μονοφωνία, όσο με τα πολλά κανάλια.
Κλείσε την τηλεόραση, όσο ακόμη είναι νόμιμο. Πιο εύκολα περνά μια καμήλα από την τρύπα μιας βελόνας, παρά η αλήθεια από τα κανάλια."

επιμέλεια: Μίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...