Κρατάς στα χέρια σου ένα νόμισμα. Το πετάς στον αέρα και περιμένεις να προσγειωθεί στο χέρι σου με μια από τις δυό του όψεις: κορώνα ή γράμματα. Όμως, όσο το νόμισμα βρίσκεται στον αέρα, πριν αφήσεις την τύχη να καθορίσει το αποτέλεσμα, εσύ μέσα σου έχεις πάρει την απόφαση, έχεις διαλέξει ποια από τις δυο πλευρές θέλεις...

Αυτό το blog το διαχειρίζονται δύο άτομα διαφορετικά μεταξύ τους: η Μαρία και η Μίνα. Η Μαρία διαλέγει κορώνα, η Μίνα γράμματα. Και αυτό το blog είναι μια οντότητα που δημιουργείται από τη συνένωση των δύο όψεων του ίδιου νομίσματος, του πιο ανεκτίμητου νομίσματος, της ζωής.

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ JOHN HEGARTY


Θυμάστε εκείνη την εκπληκτική διαφήμιση της Johnny walker με το android;
Δημιουργός της ήταν η διεθνής διαφημιστική εταιρεία Bartle Bogle Hegarty (BBH), με επικεφαλής της τον John Hegarty. Η BBH έχει δημιουργήσει τις διαφημιστικές καμπάνιες τεράστιων εταιρειών, όπως η Levi’s, η Lego, η Audi. Βέβαια, βασικό πρόσωπο της επιχείρησης και κύρια πηγή ιδεών για τις πολύ επιτυχημένες διαφημίσεις, είναι ο John Hegarty, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους διαφημιστές παγκοσμίως.


Σήμα της BBH είναι ένα μαύρο πρόβατο. Το πρόβατο αυτό, συμβολίζει τη διαφορετικότητα, που κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, τη μοναδικότητα, αλλά και την επαναστατικότητα. Όλες αυτές οι έννοιες ταυτίζονται απόλυτα με τα οράματα του ίδιου του John Hegarty, όσον αφορά τη διαφήμιση, αλλά και την ίδια τη ζωή.
Πιστεύει πως για να ξεχωρίσει κανείς πρέπει να ρισκάρει, να φτάνει ανάμεσα στην καταστροφή και την πλήρη επιτυχία. Μόνο τότε θα καταφέρει το μεγαλειώδες. Σκοπός είναι να προσπαθείς να κάνεις κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Αν το πετύχεις, τότε ξεχωρίζεις από όλους τους άλλους.Ο Hegarty ξεκίνησε την καριέρα του έχοντας κατά νου να αλλάξει το χώρο της διαφήμισης, να φέρει την επανάσταση σε αυτόν και, τελικά, το πέτυχε. Το μότο του, μάλιστα, είναι: «Μην ξεκινάς μια επιχείρηση, ξεκίνα μια επανάσταση». Αυτή την αντίληψη τη διατήρησε σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και αυτό, κατ’ εμέ, ήταν που τον βοήθησε να έχει εντυπωσιακή επιτυχία στη δουλειά του μέχρι σήμερα, που κοντεύει τα 70.
Πέρα απ’ αυτά, μεγάλη βάση δίνει στην δημιουργικότητα. Υποστηρίζει, πως στα δημιουργικά επαγγέλματα έχει σημασία να μπορείς συνεχώς να γεννάς νέες ιδέες. Οι ιδέες ποτέ δε στερεύουν, αρκεί να έχει κανείς τη διάθεση να βρει πάντα καινούριες. 
Ακόμη, όταν κάνει κανείς ένα δημιουργικό επάγγελμα, πρέπει να είναι πάντοτε έτοιμος για το αναπάντεχο. Αυτό είναι που κάνει το επάγγελμα και τόσο ενδιαφέρον. Αξιοπρόσεκτο είναι το παράδειγμα του Βαν Γκονγκ, ο οποίος πούλησε μόνο έναν πίνακα σε όλη του τη ζωή, και αυτόν στον αδελφό του, αλλά σήμερα είναι αναγνωρισμένα ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους.
Ο Hegarty δε θεωρεί πως υπάρχει το πολυπόθητο μυστικό για την επιτυχία στα δημιουργικά επαγγέλματα. Πάντως, δίνει ένα μικρό μυστικό, το οποίο και ο ίδιος χρησιμοποιεί και σίγουρα είναι παράγοντας επιτυχίας: πρέπει να κτίζει κανείς πάνω σε μια βαθειά αλήθεια. Όπως ο διαφημιστής, έτσι και ο δημοσιογράφος έρχεται αντιμέτωπος με τα κοινωνικά στερεότυπα και τις αντιλήψεις. Για να περάσει το μήνυμα που επιθυμεί, οφείλει να εκμεταλλευθεί αυτά τα πράγματα με κατάλληλο τρόπο. 
Ο John Hegarty δηλώνει ότι είναι ένας αδιόρθωτος αισιόδοξος. Δύσκολο, φυσικά, αυτό στην αβέβαιη εποχή που ζούμε. Ίσως, όμως, τελικά η αισιοδοξία να είναι η λύση για να αντιμετωπίζει κανείς κάθε δυσκολία.
Aυτός ο άνθρωπος αποτελεί, σίγουρα, παράγοντα διόγκωσης του καταναλωτισμού, ο οποίος μας οδήγησε στην κρίση που βρισκόμαστε σήμερα. Ωστόσο, αν και δεν θα τον χαρακτήριζα πρότυπο (γενικά διαφωνώ με τον όρο πρότυπο, γιατί εμπεριέχει μέσα του κάτι το απόλυτο), θεωρώ πως είναι μια μεγάλη προσωπικότητα, από την οποία μπορούμε να αντλήσουμε πολλά θετικά στοιχεία. Αναμφισβήτητα, είναι ένας πολύ καλός επαγγελματίας και, ίσως, κάποια από αυτά που λέει, τα οποία προκύπτουν δια μέσου της εμπειρίας του, έχουν σημασία για όλους εμάς τους (ας ελπίσουμε) μελλοντικούς δημοσιογράφους.

 EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...